דמויות המתים המהלכים בחילוף המגדר 😜😜 ואיך זה קשור לפרק 3 של האחרונים מבינינו

מה לא יעשו מעריצי סדרה כל כך פופולרית, וכן — גם זה ^ קרה.
מה שעוד קרה, ממש לאחרונה, זה שערוץ HBO שיגר סוף כל סוף את גירסתו שלו לסוגה הבדיונית של אפוקליפסת הזומבים.
סיפור סדרת ‘האחרונים מבינינו‘ (‘האחרונים לחיות’ נשמע טוב יותר ובמקור זה — The Last of Us) אשר יתחרה מעכשיו לעד בסאגת ‘המתים המהלכים‘, מבוסס על משחק וידאו אהוד ביותר. לכן באופן לא מפתיע גם פרק הבכורה וגם הבאה אחריו, זכו לביקורות ותגובות נלהבות, שכן שני הפרקים הללו עקבו אחר עלילת המשחק כמעט אחד לאחד.

המשחק < > הסדרה


לגבי פרק השלישי ‘הרבה, הרבה זמן‘ הדעות כבר התחלקו בצורה ניכרת. הרוב עדיין הגדיר את הפרק כ-מצויין ומעלה, אבל חלק לא מבוטל של הצופים קראו לזה “פילר” שבא מוקדם ואף מיותר לעונה שבה רק 9 פרקים. תגובה אחת חזרה מספר פעמים — אם היו מחליפים את פרנק בדמות נשית, הסיפור היה בכלל קלישאה משעממת.

אבל זהו, שלא. ב’אימת המתים המהלכים‘ היה את קו העלילה של ג׳ון דורי וג׳וּן – קרוב די לסיפור של ביל ופרנק. הגיוני גם להניח שרוב החבורים המקריים בעולם מוחרב היו קורים בערך ככה, עם סבירות של אחד למיליון שהאדם שנתקלת בו יהיה לעמית ולא לתרמית. ובהקשר לזוג של ‘אימת המתים המהלכים‘ – הסיפור שלהם היה לאחד מקווי עלילה הטובים ביותר של הסדרה.
ככה שבעיניי, פרק 3 של ‘האחרונים מבינינו‘ היה מקסים לאו דווקא בשל הבחירה המגדרית. כאחת שראתה כבר הרבה “סיפורי זומבי”, זו הייתה דרך ייחודית ועוד חלק יצירתי וחכם שבאו לבאר לצופה איך בכלל היה אפשר לשרוד את העגמומיות הקיומית הזאת. והסוף חידד את התחושה שגם מקומות נדירים שכאלה, לא יכולים להינצל לעד מהכחדה והרס.

אם כי, השינוי במגדר אכן תרם להעצמת החוויה, כאן הקשר לגלריית דמויות ‘המתים המהלכים‘ שלמעלה. והרי בבחירת המגדר לדמות תמיד יש חשיבות רבה, כיוון שזה מאפשר להעמיק או לעגל את המשל.
אני בטוחה שהמעריץ אשר עמל על הקולאז’ עשה זאת בכוונה בידורית נטו. אבל אם נדמיין רגע ברצינות את אלפא כגבר — יחסו כלפי הבת לידיה יראה במידה פחות מחריד. ואם ניקח את דאריל כבחורה, אז בררנות הזוגית שלו תקבל גוון הגיוני יותר (אחרת באמת יצא מוזר שאפילו המתיקות של אחת כמו קוני לא צלחה להמיס את בדידותו).
ומאידך אם נהפוך את ריק ודאריל ל-רייצ’ל + דאריה, אחיות לנשק, אז חיבור המופתי ביניהם שגם ככה היה מעולה, יהיה למשתפך תהלה לעילא ולעילא. 😉

המתים המהלכים: קרול ודריל – קריאת תסריט של פרק הבכורה לעונה 10

עקבו ב טוויטר לקבלת עדכונים על תוכן חדש בעברית    |

‘המתים המהלכים’ לצפייה ב-דיסני+ ישראל

Rating: 9 out of 10.

Русский / English / שפות לקריאה:    עברית

Maƴ iṯ ße @sandoku2020 on facebookYouTube | WordPressTwitter

Leave a comment

A WordPress.com Website.

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Get started